Ajattelin aloittaa uuden blogin aiheesta joka alkaa olemaan monellekkin suomalaiselle tuttua. Ruoka kallistuu, asuminen kallistuu... Rahaa ei vaan tule lisää.

Omalla kohdalla köyhyyteni johtuu siitä, että opiskelen, olen kahden lapsen äiti. Minulla kuitenkin on tulevaisuudessa varmaan töitä, kun opiskelen hoitoalalla. Yksi ammatti minulla onkin jo, mutta halusin opiskella lisää.

Tässä on ollut todella kova opetteleminen muutaman kuukauden ajan tuohon pieneen opintotukeen. Tuloni tippuivat yli 800e/kk, kun lähdin opiskelemaan. Nyt olisi vielä reilu 3 vuotta kitkutettavaa tuolla pienellä tuella. Otan siis tuekseni tämän blogin ja koitan pitää tiukkaa budjettia. Laittelen tänne vinkkejä halvoista ruoista,  edullisista kirppishankinnoista, säästövinkeistä. Luonteeltani olen tuhlaileva, joten opittavaa on paljon.

Satunaisesti teen viikonlopputöitä. Harvoin minua kuitenkaan töihin soitellaan, joten en uskalla työtuloja edes laskea budjettiin. Ne rahat on sitten kivaa extraa, jos sattuu töitä saamaan.